طوفانی از تولد ستارهها در کهکشان قنطورس آ

خطوط تیره و گرد و غبار در هم پیچیده کهکشان بیضی شکل غول پیکر قنطورس آ،شبیه به ابرهای بزرگ و بارانی در یک روز طوفانی است.

Firestorm of Star Birth in Galaxy Centaurus A

Resembling looming rain clouds on a stormy day,dark lanes of dust crisscross the giant elliptical galaxy Centaurus A

کهکشان قنطورس آ
شکل کهکشان قنطورس آ و گاز و گرد و غبار موجود در آن نشان از برخوردی در گذشته و ادغام این کهکشان با کهکشانی دیگر دارد که باعث ایجاد گاز هیدروژن و فشرده شدن آن و شکل گیری طوفانی از ستارگان جدید شده است که در قسمتهای قرمز رنگ قابل مشاهده است.

کهکشان قنطورس آ در فاصله ای بیش از 11 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد و نزدیکترین کهکشان فعال به زمین است و در مرکز آن یک سیاه چاله وجود دارد که در تصویر قابل مشاهده نمی باشد.

این تصویر در ماه جولای 2010 با 3 دوربین گسترده تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است.

The warped shape of Centaurus A's disk of gas and dust is evidence for a past collision and merger with another galaxy.The resulting shockwaves cause hydrogen gas clouds to compress,triggering a firestorm of new star formation.These are visible in the red patches in this Hubble close-up

At a distance of just over 11 million light-years, Centaurus A contains the closest active galactic nucleus to Earth. The center is home for a supermassive black hole that ejects jets of high-speed gas into space, but neither the supermassive black hole or the jets are visible in this image

This image was taken in July 2010 with Hubble's Wide Field Camera 3



صفحه قبل 1 صفحه بعد

تیبو
یعنی تنها ، ولی با خانواده
درباره وبلاگ

مثل حس گرم یک خانواده شاد
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تیبو و آدرس tibo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان
Get our toolbar! free search engine submission SEO Stats powered by MyPagerank.Net


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 824
بازدید کل : 17260
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1